Etiketter

barnrum (1) böcker (1) fynd (2) gunghäst (1) linne (1) loppis (2) mormor (1) måla (1) orgel (1) påsk (1) resa (1) skatter (2) skräp (1) sovrum (1) symaskin (1) tintin (1) tårta (1) visitkort (1) vitt (1)

tisdag 9 februari 2010

Jungfruturen!




Ja, hjälp...




Hur startar man en blogg?!?




Inspirerad av en del vänner här, framför allt Gúa på Hvítur Lakkrís, tänkte jag dela med mig av mitt hem. Mycket kanske för att jag vägrar tro att jag är den ende killen i världen som är intresserad av heminrednig, hus, och en ljus, lantlig stil...

Jag är en kille, (man? gubbe?) från Timrå i Norrland, som bor med mina två barn i ett hus i ett vanligt villområde. När vi flyttade in i huset var det ett hus som riktigt "stank" 80-tal, med vita plastgolv, aprikosa strukturtapeter och vita plastarmaturer...

"Dallas" - var det första man tänkte när man kom in... Nu har vi sakta men säkert arbetat huset bakåt i historien... Mer "prästgård på 1800-talet" än Southfork! :-)
Jag vet inte riktigt än, hur denna blogg kommer att utvecklas, jag har aldrig gjort detta förr, men ni får gärna komma med kreativa förslag och frågor, så att jag kommer igång!

Allt är välkommet!
Det som är aktuellast i mitt hus just nu är att fixa klart i köket! Kaklet som ligger i garaget skall upp ovanför köksbänken, bänkskivorna skall bytas och en ny ho införskaffas. 80-talshon med ful kran är väldigt... "osexig".

Jag skulle också vilja få tag på ett stort skåp att måla vitt och ställa in i vardagsrummet, så att tv, video och DVD inte behöver vara blickfånget. Tänks å skönt att kunna stänga dörrarna om den där fula, svarta skärmen!
Det här skåpet står i "stora rummet" mitt i huset, och något sånt är det jag tänker mig i vardagsrummet också.
Sen är ju en matgrupp en dröm också! Så man slipper sitta med gästerna i disk och stekos! (Donera någon?)
Ja, ja... Nu skall jag lägga ut det här på nätet och se vad som händer! Kommentarer kanske? eller så står jag där med 14 matgrupper snart! Hoppas!
Ha det gott alla presumtiva läsare!
Jermunn

















2 kommentarer:

  1. Välkommen i bloggvärlden! /Tova

    SvaraRadera
  2. Hittade hit med hjälp av artikeln i ST. Jättemysig blogg med spännande blandning! Jag kommer att kika in igen...

    SvaraRadera