Etiketter

barnrum (1) böcker (1) fynd (2) gunghäst (1) linne (1) loppis (2) mormor (1) måla (1) orgel (1) påsk (1) resa (1) skatter (2) skräp (1) sovrum (1) symaskin (1) tintin (1) tårta (1) visitkort (1) vitt (1)

fredag 28 maj 2010

Uteliv!











Förlåt, förlåt att jag inte skrivit så mycket på sistone... Men det har mest berott på att jag hållit till ute mycket, rensat, krattat, planterat och lagt pussel med en ärvd gräsmatta, som jag fått överta från grannen... Det har inte hänt så mycket inomhus helt enkelt.

Ute händer det däremot saker hela tiden... Allt växer å gror överallt och jag är så glad över min trädgård! Mycket har frusit under vintern, men det som finns kvar är fullt av liv! Jag satte en massa lökar i fjol, men glömde att skriva vad och vart, så nu överraskar jag mig själv hela tiden, då oväntade lökar dyker upp överallt! En fullständigt oidentifierad planta med flikiga blad har också börjat växa upp i en rabatt... Skall bli spännande att se vad det är för något.... Det kan vara en vänderot/Valeriana, men jag är inte säker! Är det det blir jag glad för jag gillar vänderotens doft! Det är ju dessutom en gammal kulturväxt!

Glad över att kungsängsliljorna kom tillbaks i år igen men ledsen över att julrosen dött (vad jag förstår i alla fall - det borde väl ha synts vid det här laget annars?) och två av lavendelplantorna.
Men oreganon sprider sig som ogräs, likaså johannesörten och myntan...
...och hörrni; SNART ÄR DET SOMMAR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar