Etiketter

barnrum (1) böcker (1) fynd (2) gunghäst (1) linne (1) loppis (2) mormor (1) måla (1) orgel (1) påsk (1) resa (1) skatter (2) skräp (1) sovrum (1) symaskin (1) tintin (1) tårta (1) visitkort (1) vitt (1)

tisdag 4 maj 2010

Pizzakartong...

...känner jag för att lägga på golvet ikväll! ;-)
Mitt hus har nämligen sällan varit så rent och snyggt, och jag har sällan känt mig så präktig och rar... Det var nämligen så, att en journalist från Sundsvalls tidning läste den här bloggen, och tyckte att hon ville komma och göra ett reportage om mitt hus och om mig... Och smickrad (och kanske lite dum och fåfäng?) som jag är tackade jag ja... Nu har jag tokstädat för reportaget som var idag, och det ser otroligt prydligt och nästan lite puttenuttigt ut här hemma... Det var jättekul att hon och fotografen kom - missförstå mig inte, vi hade ett bra samtal och min dotter och katterna ville posa för fotografen (sonen spelade dataspel hela tiden) men man blir ju lite orolig för vilket intryck man ger... Jag vet inte om det alla fördomar om "mänsomhållerpåmedinredning" som spökar, och varför JAG egentligen bryr mig om det, men ja.. Jag har blivit lovad att få läsa reportaget innan hon trycker atrikeln - så jag får väl kolla att det inte blir för sockersött! :-)
På ett sätt tänker jag ju inte ens på det hela som "inredning" utan mer som på att skapa en miljö som jag trivs i - men det kanske är samma sak? När jag hör ordet "Inredning" tänker jag mer på fondtapeter, "Simon och Thomas" och två kvistar i en Iittala skål... Inte på mitt smått kaotiskt (oftast!) hem... Så nu skall jag nog lägga mig i soffan, dricka en öl, titta på skräp-tv och kasta nåt skräp på golvet, så att jag inte blir förvandlad till Ernst, och börjar höra kryddväxter som pratar till mig eller nåt!!
Ha det gott allihop!

1 kommentar:

  1. AGNETA ERIKSSON24 maj 2010 kl. 13:20

    Hej!
    Jag måste få säga att jag blev imponerad, när jag såg ditt hem i repotaget i Sundsvallstidning.
    Jag tänkte, så där skulle jag också vilja ha det.
    Jag gillar också den gammla stilen, typ bondromantik.
    Jag tänkte också hur kan han ha det sådär prydligt. HÄLSNINGAR AGNETA...

    SvaraRadera