Etiketter

barnrum (1) böcker (1) fynd (2) gunghäst (1) linne (1) loppis (2) mormor (1) måla (1) orgel (1) påsk (1) resa (1) skatter (2) skräp (1) sovrum (1) symaskin (1) tintin (1) tårta (1) visitkort (1) vitt (1)

söndag 15 augusti 2010

Lite mer fynd!

Jag erkänner på en gång... Jag slösar bort alla pengar på loppmarknader... Har ju så svårt att låta bli, när man kan göra såna fynd!

Först var jag på Erikshjälpen... Hittade ett jättefint, gediget syskrin i trä, så nu slipper jag ha alla nålar och knapppar och annat jag "ärvt" av mormor liggand löst och drällande... Tre starkvinsglas, ett 1800-talspennskrin och två linneörngott. Dessutom det riktiga fyndet! En sliverbägare för en (1!) krona! Den låg svartnad och ful och oxiderad och väntade på mig, men efter lite puts fick den ny glans!


Sen, på en annan loppmarknad fick jag liturgiskt glädjefnatt, då jag hittade den här kitschiga, fina vigvattensskålen! Den är kanske fem cm hög, så det ryms inte mycket i den lilla koppen, men jisses vad den klär sin plats! Och den fyller väl sitt egentliga syfte för första gången på länge!


En sån här "sockerströarsked" i nysilver hittade jag också - så nu kan jag äta jordgubbar och risgrynsgröt ståndsmässigt här hemma!


Får jag bjuda på lite bär från trädgården också? Gillar känslan att kliva ut och plocka det som barnen inte redan satt i sig och stoppa i frukostfilen... Det är såna känslor man önskar att man kunde spara till början av februari när man står vid halv sju på morronen och hackar i en stenhård plogkant och svär...


När vi städade ut hos mormor hittade vi de här fina sängkläderna till docksäng, so Ellen fick. Så här fint bäddat var det dock bara i typ 3 sekunder innan Barbie löpte amok i sängen... (Enligt Ellen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar